Handelsbetingelser

Leverings- og betalingsinformation

Splish.dk ejes og drives af Splish Now ApS, CVR. 40731776

Overgade 22B, 5000 Odense, Danmark
☏ +45 22 17 22 60 | kontakt@splish.dk

Splish Now ApS optræder alene som mellemmand og ikke sælger. Det er samarbejdspartneren, og ikke Splish Now ApS, som leverer varerne. Samarbejdspartneren er ansvarlig for aftalens opfyldelse og er forbrugerens egentlige aftalepart. Vi opfordrer derfor kunden til altid at tage fat i forhandleren først. Splish Now ApS vil altid være behjælpelig med at anskaffe kontakten til samarbejdspartneren. Se evt. varekortet og ordrebekræftelsen for information om aftalepart. 

Udstilling af varer på netbutikken er ikke et tilbud, der kan bruges til at gøre tilbud. Der er først indgået og bindende aftale, når du modtager en ordrebekræftelse.

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra splish.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og splish.dk.

Betaling af varen

Splish.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på splish.dk skal du være fyldt 18 år og være i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne.

Eventuelle ekstra betalinger til f.eks. fragt vil først blive udregnet, umiddelbart inden du er klar til at betale.

Når du er klar til at bestille, klikker du på "gå til kassen", hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.

Du kan ændre dette indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter, at dit køb kan accepteres og gennemføres. Herefter går din ordre videre til butikken via splish.dk.

Pengene bliver først trukket fra denne betalingskort, når der er afsendt fra butikken.

Hver gang du bestiller en vare igennem splish.dk, sender vi først og midlertidigt ordrebekræftelse på at vi har modtaget din ordre. Når butikken accepterer din ordre, sender vi en ordrebekræftelse til dig som kunde og en ordre til den butik, du køber varen fra, som efterfølgende pakker din vare og afsender den afsted til dig.

For at optimere købsoplevelsen på splish.dk kan det forekomme, at vi sender løbende e-mail invitationer ud til kunder for at anmelde vores services. Fx via nyhedsbreve eller Trustpilot osv.

Hvor sender vi din ordre fra?

Splish.dk samarbejder med partnerbutikker i hele Europa. Det betyder, at varerne kan blive sendt fra forskellige lande i EU. Nogle af vores partnerbutikker er også udenfor EUs grænser. Såfremt dette er tilfældet, så skal du IKKE betale noget ekstra i toldafgifter. Disse afgifter er dækket af os, hvilket betyder, at den pris du ser i ved produktet og i indkøbskurven, er udelukkende den pris du betaler for.

BEMÆRK: De eneste produkter, der kan komme toldafgifter på er originale kunstværker sendt uden for EU. 


Prissætning og tilgængelighed

Vi gør vores bedste for sikker information, produktbeskrivelser og priser på vores hjemmeside. Vær opmærksom på at vi modtager denne information fra vores splish.dk-partnere og der kan være situationer, hvor fejl kan forekomme.

Hvis vi opdager prisfejl på et produkt, du har bestilt, vil vi sørge for at reagere på dette og underrette dig hurtigst muligt på vegne af vores splish.dk-partner og give dig mulighed for enten at bekræfte din ordre til den korrekte pris eller annullere din ordre . Hvis vi ikke kan komme i kontakt med dig, vil din ordre blive annulleret. Hvis du beslutter dig for at annullere din ordre, som du allerede har betalt, vil vi straks refundere beløbet.

Gavekort

Gavekort og gavekortskoder bliver udstedt af Splish Now ApS. De har en gyldighed på 2 år fra udstedelsen.

Fragt og Porto

Afhængig af de individuelle splish.dk-partnere, så sætter de selv fragtprisen forud for en bestilling. Partnerne bestemmer selv prisen, logistikpartnerne samt om de ønsker at sende til pågældende leveringsted. Eventuelle fejl og risiko er derfor partnernes fulde ansvar. 

Tilmelding af nyheder fra Splish

Ved at tilmelde dig nyhedsbrevet, giver du samtykke til, at Splish Now ApS må sende dig markedsføring pr. e-mail, SMS og MMS vedrørende produkter, der markedsføres og sælges direkte af splish.dk, herunder kunst, belysning, rammer, accessories, boligprodukter og service, møbler, tilbud, udsalg, konkurrencer, events samt andre lignende markedsføringstiltag. Du giver ligeledes samtykke til at modtage servicemails om afbrudte bestillingsforløb.

Henvendelserne kan også indeholde information om ovenstående produkter og services fra Splishs partner-butikker. Du kan få oplysninger om partnerbutikker på forespørgsel. Listen over partner-butikker vil løbende blive opdateret. Du kan altid afmelde dig vores nyhedsbrev her eller via din emails fra os. 

Du kan læse om Splishs behandling af dine personoplysninger og dine rettigheder i Splishs privatlivspolitik.

Reklamation

OBS: Eftersom splish.dk ikke er aftalepart, så skal alle reklamationer gå igennem forhandleren af varen. Du kan se på din ordrebekræftelse, hvem der er aftalepart. Alternativt kan du henvende dig til os, og vi vil sætte dig i forbindelse med din aftalepart. Ved returnering skal varens stand være den samme, som da du modtog varen. 

Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

En reklamationssag er som udgangspunkt en sag mellem dig og forhandleren. Du skal kontakte os og reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. 

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til kontakt@splish.dk eller kontaktformularen på hjemmesiden.

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser. Ved returnering af varen, bedes du samtidig, så detaljeret som muligt, oplyse, hvad problemet er.

Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger, I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til 150 kr. for undersøgelse af varen.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. 

Skulle der forekomme tvist mellem kunden og forhandleren, falder ansvaret tilbage på Splish Now ApS, der derfor til hver en tid kan overrule forhandleren.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

14 dages fortrydelsesret

Når du handler på nettet og hos splish.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Det er din aftalepart, som varetager fortrydelsessager. 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du skal altid registrere din retur på: kontakt@splish.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb. 

Forlænget returret ved køb af julegaver

Ordrer købt fra d. 16/11-2020 og frem til d. 24/12-2020 kan returneres frem til d. 15/01-2021. Du skal altid registrere din retur på:
kontakt@splish.dk

Returnering

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til den butik, som har sendt varen i første omgang. Varens stand skal være den samme, som da kunden modtog varen. 

Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil butikken modtager den. Gem derfor altid kvittering for afsendelse samt track and trace nummer.

Tilbagelevering er på eget ansvar og Splish Now ApS betaler derfor ikke for returlabels eller lignende. 

VIGTIGT:

Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. 

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling

Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, retur. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din varer retur.

Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Uafhentede pakker:

Hvis vi modtager en pakke, som ikke er blevet afhentet hos fx GLS/DHL Express osv, forbeholder vi os retten til at debitere dig for omkostninger herfor.

Lov og værneting

Køb af varer på www.splish.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice via e-mail kontakt@splish.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, Danmark naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU land end Danmark, kan du klage til EU-Kommisionens online klageportal her.

Bankoplysninger

Danske Bank
Reg.nr: 3409
Konto nr.: 12868367

IBAN: DK0730000012868367
SWIFT: DABADKKK